Van alles wat :) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Fenna Woudt - WaarBenJij.nu Van alles wat :) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Fenna Woudt - WaarBenJij.nu

Van alles wat :)

Blijf op de hoogte en volg Fenna

02 Februari 2014 | Ierland, Dublin

De afgelopen week was een stuk minder spectaculair dan de eerste. Ik merk dat ik al wat meer gewend ben en dat alles veel normaler wordt. De Spanjaarden en Mexicanen in huis trekken helaas steeds meer naar elkaar toe... In klas is het wel echt super gezellig! Deze week is er een heel leuk en lief Italiaans meisje bij gekomen. Ik ben nog steeds de enige Nederlander, dat is wel heel speciaal :P. De docent vraagt zelfs mensen of ze ooit eerder een Nederlander hebben gezien. Voor de meeste ben ik de eerste haha. Onze docent in general class is wel een beetje een zweefteef merk ik , maar ze is verder wel goed!
Maandag avond een pub in gedoken met Klaas van de middelbare school. Echt leuk om die weer is te zien en het is ook leuk om een Ierse pub met "echte Ieren" te zien. Alle vrouwen dragen zelfs op maandag avond mega korte rokjes en hoge hakken in de pub. Sommige liepen echt in hun (dronken blote kont over straat.
Dinsdag ben ik met een klasgenootje, SoYoung, naar Frozen (anitmatie film) geweest. Dat was echt super leuk. Het was echt een leuke film, het is echt 1 van de betere:) Woensdag ben ik naar het Dublina museum geweest met het social programm. Helaas waren er weinig geïnteresseerde en was ik alleen met Danni (de gene die het organiseert, die een enorme doos is) Josu (of hoe je het ook schrijft, die nooit iets zegt). Het museum ging over de geschiedenis van Dublin, de Viking tijd en de middeleeuwen. Best leuk interactief opgezet museum met ook poppen enzo, maar niet heel erg vernieuwd.
Donderdag heb ik de Docklands een beetje bekeken en ’s avonds een feestje van school, maar dat was niet zo boeiend. Vrijdag ben ik uit school naar de Jameson distillery gegaan. Dat was met een hele groep van school en echt super gezellig. De brouwerij zelfs was niets nieuws, wel altijd leuk om t zien, maar ik heb ook al bierbrouwerijen en een schotse Wiskey distellery gezien. Hier werd ook helaas niet meer gebrouwen (vroeger wel) en was het alleen uitleg over het proces. Ik had al gehoord dat als ze vrijwilligers zochten je dat moest doen. En ik was dus 1 van de gelukkige die Wiskey mocht proeven na afloop. Ik kreeg 3 kleine glaasjes met Whisky, de Jameson, een schotste (Johny Walker) en een Americaanse (Jack Daniels). Deze mochten we vergelijken en de lekkerste kiezen. Er zat echt veel verschil tussen. De Amerikaanse is echt vies, te veel alcohol smaak. De andere 2 waren wel lekker, maar heb toch voor de Jameson gekozen, omdat die iets zoeter en lichter was. Ik heb na afloop zelfs een certificaat gekregen. Ik ben nu een officiële Whisky proever.  Ook heb ik geleerd dat Jameson met gember bier een top mix is!
Zaterdag was het rot weer dus ik moest mijn plan aanpassen helaas. Nog steeds geen Wicklow Mountains voor mij  . Uiteindelijk ben ik naar het natuur historisch museum van Dublin geweest. Alle national musea zijn gratis, dus dat is altijd fijn. Het heet ook wel de dead Zoo, omdat het een huis voor opgezette dieren is. Wel leuk om even alle soorten van dichtbij te bekijken. Daarna ben ik een stukje met de trein naar het zuiden gegaan, om bij Klaas met zijn huisgenoot als echte Hollanders pannenkoeken te eten. Ze wonen vlakbij zee, dus dat heb ik ook eventjes gezien. Daarna zijn we aan de late kant voor Ierse begrippen de stad in te gaan. Heel vermakelijk al die dronken Ieren. Uiteindelijk zijn we in de Karma Stone beland. Op een of andere manier de meeste foute tent die je bedenken kon. Om het een beetje te beschrijven kan je het vergelijken met een utopia feestje met thema: “Geordie shore”, “Oh oh cherso”, “Hooker on your Snooker”. Iedereen was dronken en droeg veel te ordinaire kleding. Er was ook een groepje jongens, veel te breed met tatoes die niets anders deden dan “the Jellyfish”. De muziek was te fout voor worden, maar leuk en herkenbaar en de overgangen waren slecht. Alsof ik zelf achter de computer stond :P. Later werd het thema meer “put your gender in the blender” en “Proud to be Shout!”. We moeten nog steeds uitzoeken of het niet toch een gay tent was… Wat een bijzondere types waren er..
Terug hebben ik me lopen verbazen dat alles aan Subway, MC Donald etc. nog open was! Ook was de hele avond de stad 1 file van taxi’s, zonder 1 gewone auto. Dat is ook wel even anders dan Wageningen.
Vandaag was ik vroeg op om naar de paardenmarkt in Smithfield te gaan. Eenmaal daar aangekomen was het er niet. Wat bleek.. Sinds dit jaar is het niet meer elke 1e zondag van de maand, maar vanwege weerstand omtrent welfare etc. is het nog maar 2x per jaar.. . Ik diep teleurgesteld. Het was echt super mooi weer, dus ik baalde want dan had ik beter naar de bergen kunnen gaan, maar daar was het alweer te laat voor. Toen heb ik mezelf getroost met een goed Irish breakfast (ik heb geen verschil gezien met een Engelse, maar ja). En toen besloten het Phoenix park te bekijken en , het is 1 van de grootste en mooiste parken van Europa. Het zonnetje scheen en met de Luas (de tram hier)was ik er zo.
Na een wandeling kwam ik langs de dierentuin. Ik kon de verleiding niet verstaan om toch even binnen te kijken. Ik had namelijk gehoord dat ze er veel met het fokken bezig waren ;).
Het was een mooie dierentuin. Overal stonden educatieve bordjes bij enzo. Ook was het heel mooi opgezet. De dierentuin was niet heel groot ofzo, maar ze hadden wel veel grote zoogdieren. Zelfs nijlpaarden! Ik kan me niet herinneren dat ik die ooit eerder heb gezien. Die beesten zijn echt super leuk, ze waggelen echt!
Nu ga ik eten met een paar klasgenoten en naar de pub om met een leraars van ons (die van het praat uurtje) liedjes te zingen. Ze zit in een band met traditionele muziek en je kan meezingen en krijgt uitleg over de liedjes!

  • 02 Februari 2014 - 18:59

    Marlien:

    Volgende whisky-proeverij dan maar met je oom ...... Die heeft er denk ik 40 staan. Xx

  • 02 Februari 2014 - 19:47

    Bert:

    He Fennie, mooi verhaal weer van je allerminst saaie weekend. Leuk hoor. Ook een klassieke handgeschreven lieve Fenna-ansichtkaart met een zeehondenpostzegel doet het, en ons!, nog steeds goed. Dikke kus, je pappie.

  • 04 Februari 2014 - 13:13

    Lida Klinkenberg:

    Hoi lieve Fenna,

    Leuk hoor dat jij zoveel aandacht krijgt als enige Nederlander en wat heb je alweer veel ondernomen! Zo leuk om te lezen, ik hoor het je zelfs af en toe vertellen. liefs, lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Fenna

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 7210

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 15 Februari 2014

Taalcursus in Dublin

Landen bezocht: