Book of Kells - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Fenna Woudt - WaarBenJij.nu Book of Kells - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Fenna Woudt - WaarBenJij.nu

Book of Kells

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

23 Januari 2014 | Ierland, Dublin

Ik mag nu even snel 10 minuten schrijven van mezelf. Dan moet ik echt even 2 uurtjes hard aan mijn huiswerk want er moet een opdracht af en alles herhalen van deze week voor mijn “examen” morgen. Deze is elke vrijdag. Ik ben nu echt heerlijk chaotisch, ik zou mezelf niet zijn als ik het niet was met zoveel nieuwe positieve indrukken om me heen. Gisteravond nog even bier gedronken in de woonkamer met mijn roomies, we zaten met 8 van de 13. Echt super leuk en gezellig. Vandaag had ik mezelf beloofd The book of Kells te bezoeken na school. Eigenlijk moet er veel gestudeerd worden, maar ik wil ook zoveel zien dat ik het moet proberen te combineren. Hopelijk wordt mijn hoofd ook rustiger als ik dingen af kan strepen of straks gepland heb. Ik wil nu zoveel en alles tegelijk .. (A). The Book of Kells is in the libary van Trinity college. Trinity college is echt super leuk om doorheen te lopen, het voelt als de universiteiten van Oxford en Camebrigde. Op het plein midden op de campus was een eetwedstrijd aan de gang, het zag er super smerig uit, maar was erg vermakelijk. Een groepje jongens deden wedstrijdje rauw voedsel eten (een lap vlees, pak melk en een pak boter is wat ik heb gezien), omdat voor een ball ticket. Mede studenten liepen rond om geld te verzamelen. Dus Franciscanen, als je geen geld hebt voor gala weet je wat je te doen staat! ;)

The Book of Kells is iets wat je gezien moet hebben. Het is heel indrukwekkend hoe gedetailleerd het getekend is. Met de uitleg erbij, zie je echt hoe bijzonder het is. Ik had verwacht dat het boek heel vaal zou zijn geworden, maar het zag er heel goed uit. De bibliotheek zelf was nog gaver. Het deed met denken aan de bieb van Zweinstein! Heel groot, met trappen aan de wanden en heel hoog helemaal vol met oude boeken. Het was ook wel ff fijn en rustig om daar alleen rond te lopen na alle drukte om me heen (mijn roomie is er ook bijna altijd). Jammer genoeg mocht je bij het boek geen fotos maken en in de bieb zelf alleen zonder flits of standaard.
Helaas vandaag wel de eerste spatjes gevoeld :-(. Maar het maakt me niet uit. Ik heb sinds de les het liedje "Happy” in mijn hoofd! :), (we hadden een luister opdracht: vul de missende woorden in in de tekst:P )
De personen zijn echt super leuk, allemaal verschillende mensen veel studenten met verschillende achtergronden. Economen, advocaten, biotechnologen, engineers etc. Een jongen hier waar ik best veel mee om ga is denk ik homo, maar ik durf er nog niet naar te vragen. Tot slot kwam vandaag mijn Wageningense kennis weer naar voren, ik moest vandaag tijdens de conservatie les, voor zijn in de discussie over Genetische Modificatie, wat er op neer kwam dat ik eerst 10 minuten heb uitgelegd wat het precies inhield. Erg grappig :P . Nu moet ik echt aan mijn Snert recept, want anders is dat niet af voor de Pubcrawl vanavond. Er is een Iersmuziek festival nu, dus dat kunnen we niet missen!

  • 23 Januari 2014 - 18:40

    Bert:

    Hoi Fennie! Vermakelijk om je enthousiaste verhalen te lezen en we leren er ook nog wat van. Have fun hoef ik geloof ik niet meer te zeggen. Liefs je pappa.

  • 25 Januari 2014 - 16:26

    Lisa Bosgoed:

    Fen, het is net alsof ik het je zelf hoor vertellen. Klinkt allemaal echt gezellig! X

  • 25 Januari 2014 - 16:26

    Lisa:

    En leerzaam natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Fenna

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7200

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 15 Februari 2014

Taalcursus in Dublin

Landen bezocht: